Édes Ízek

Megédesítve az élet is szebb

Minion torta After 8 ízesítéssel

2016. március 13. 21:51 - Telek Mátrai Évi

fejlec_5.jpg

Hozzávalók a piskótához:

  • 3x3 tojás
  • 3x3 evőkanál kristálycukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 3x3 kanál liszt
  • 1 csomag sütőpor

Ez a mennyiség 3 db kb. 10 cm átmérőjű piskótához elég. Szétválasztunk 3 tojást, a sárgájához hozzáadunk 3 evőkanál kristálycukrot és a vaníliás cukor 1/3-át. Ezután hozzákeverünk még 3 evőkanál lisztet és a sütőpor 1/3-át is. A fehérjét kemény habbá verjük, és óvatosan beleforgatjuk a tojássárgájás masszába. Sütőpapírral bélelt tepsiben először nagy lángon, majd közepesen sütjük kb. 10 percig (fogpiszkáló próbával nézzük, mikor van kész). Ezt még kétszer megismételjük.

Hozzávalók a krémhez:

  • 2 csomag csokoládé pudingpor
  • 6 dl tej
  • 6 evőkanál kristálycukor
  • 200 gramm étcsokoládé (2 tábla)
  • 2,5 dl Hulala habtejszín
  • kb. 5 ml menta paszta

Elkészítés:

A két pudingport megfőzzük a 6 evőkanál cukorral a 6 dl tejben, mint egy normál pudingot. Ha kész, még melegen beletördeljük az étcsokit, és addig kevergetjük, míg teljesen elolvad. Ezután hagyni kell kihűlni. Mikor már teljesen hideg, botmixerrel kicsit átkevertem, hogy ne legyenek benne csomók, majd hozzáöntöttem a habtejszínt, és kemény habbá vertem. Amikor kész, hozzákevertem kb. 5 ml menta pasztát. Ezután a tortát megkenjük és befedjük a krémmel.

img_1029.JPG img_1030.JPG img_1031.JPG


Hozzávalók a fondanthoz:

  • 6 evőkanál víz
  • 1 evőkanál zselatin
  • 1 evőkanál margarin
  • 2 evőkanál méz
  • porcukor (kb. 1 kg)
  • színezékek (sárga, szürke, kék, fekete)

Elkészítés:

Vízgőz felett elkeverjük a zselatint a vízzel. Ha már forró, hozzáadjuk a mézet és a margarint is. Amikor teljesen elolvadtak, elkezdünk porcukrot adni hozzá, egészen addig, amíg kevergetni tudjuk. Ha már jó sűrű a massza, porcukorral borított tálba öntjük, és kézzel addig gyúrjuk, és adjuk hozzá a porcukrot, amíg egy gyurma szerű masszát kapunk. A nagy részét sárgára színezem, egy kisebb rész fehér marad, és készítek 3 kisebb adag fekete, szürke és kék színűt is.

A sárgából kiveszek egy kis darabot a kezének, a többit pedig porcukros deszkán kinyújtom, Könnyen leragad, ezért gyakran kell forgatni, porcukrot szórni alá. Akkorára kell nyújtani, mint a torta átmérője + minimum 2x a magassága. Bevonjuk bele a tortát, és szépen rásimítgatjuk.

Ezután szükségünk lesz két kicsi fehér körre, és köré két szürke karikára a szemüvegéhez (én egy kisebb és egy közepes pogácsa szaggatót használtam). A szürkéből még két párnácska alakú formát is készítettem, a szemüveg két szélére, és két pici kört a szeme közepének. Ezután a sárgából elkészítettem oldalra a kezét, ehhez két kis hengert készítettem. Majd a kék fondantból az elejére egy kis szalagot tettem a ruhájának, és a két kezét is ebből csináltam. (Egy kis darabra 4 bevágást csináltam, így formáltam az ujjakat). 

img_1033.JPG img_1037.JPG img_1038.JPG

Ezután a fekete fondantból két kis golyót tettem a szeme közepére, készítettem két gombot a ruhájára, és két szalagot a szemüvegéhez. 3 kis tüskeszerűség pedig a hajának készült. Az utolsó lépés a nagy mosolygós szájának a berajzolása :)

img_1039.JPG img_1042.JPG img_1047.JPG

 Happy Birthday Aniii! <3

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://edesizek.blog.hu/api/trackback/id/tr98474674

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása