Édes Ízek

Megédesítve az élet is szebb

Citromos sakktorta

2016. január 25. 18:21 - Telek Mátrai Évi

 sakk_torta_fejlec.jpg

Elkészítés:

Első lépésként piskótát kell készíteni, legalább egy fehér és egy barna piskótát. Én mindkettőből 1-1 öt tojásos piskótát készítettem (5 tojássárgája, 5 evőkanál kristálycukor, 1 bourbon vanília vagy egy kiskanál vanília kivonat, 5 evőkanál liszt, 1 tasak sütőpor, majd óvatosan hozzákeverjük az 5 tojásfehérjét felverve. A barna piskótánál egy kanál lisztet egy kanál kakaóra cseréltem).

img_0719.JPG img_0720.JPG img_0722.JPG

A megsült tésztákat egyforma méretű kis kockákra vágtam (én 2-2 db 16x16 cm-es kockát vágtam ki a piskótákból, és ezeket vágtam 8 sorra, majd minden sort szintén 8 egyforma darabra). Ezután elkészítettem a sakktorta alját, úgy, hogy váltakozva helyeztem el a fehér és a barna kockákat. Ezeket nagyon pici lekvárral tapasztottam össze.

img_0725.JPG img_0727.JPG

Citrom krém: felvertem 5 dl Hulala habtejszínt, hozzáadtam 2 tasak habfixet, 2 kis pohár tejfölt, két citrom reszelt héját és levét, és kb. 8 evőkanál porcukrot. 

Megkentem a piskóta kockákat krémmel, majd még két szint piskótát tettem rá. Ezután szép egyenletesre simítottam a krémet a tetején és az oldalán, majd hűtőbe tettem, amíg elkészítettem a fondant.

img_0729.JPG img_0731.JPG

Fondant készítés: Vízgőz felett elkeverek 6 evőkanál vizet 1 evőkanál zselatinnal. Ha felolvadt, hozzákeverek 1 evőkanál Rama margarint és 2 evőkanál mézet. Ha ez is elolvadt, elkezdem hozzáadagolni a porcukrot, egészen addig, amíg tudom kevergetni. Ha már elég sűrű, akkor egy porcukorral megszórt tálba öntöm.

Folyamatosan adagolom hozzá a porcukrot és kézzel gyúrom addig, amíg már nem tapad, és egy gyurma szerű massza lesz.

img_0732.JPG img_0734.JPG img_0735.JPG

Ehhez a tortához én két adagot készítettem, az első csak fehér fondant volt, amivel bevontam a tortát, a második adag fele fehér és fele fekete volt, amiből a sakktábla mintát és a figurákat készítettem.

img_0736_1.JPG img_0737_1.JPG img_0738_1.JPG
img_0740.JPG img_0743_1.JPG img_0747.JPG
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://edesizek.blog.hu/api/trackback/id/tr568312568

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása