Édes Ízek

Megédesítve az élet is szebb

Csokoládé torta

2016. február 01. 19:22 - Telek Mátrai Évi

fejlec_2.jpg

Bár az elmúlt időszakokban nagyon sok tortát sütöttem, a csokoládé torta valahogy eddig kimaradt a repertoáromból. Kedves nagypapámnak viszont mindene a csokoládé, így, hogy 71. szülinapjára meglephessem kedvencével, elkészítettem életem első csoki tortáját.

Tészta: sima kakaós piskóta is tökéletes hozzá, én viszont most egy még csokisabb tésztát készítettem, őrölt mandulával megbolondítva.

Hozzávalók: (ez a mennyiség egy kisebb, 10-12 szeletes tortához elég) 10 dkg étcsokoládé, 10 dkg puha vaj (én Rama-val helyettesítettem), 10 dkg porcukor, 1 csipet só, 5 tojás fehérje és sárgája, 7 dkg őrölt mandula, 2 evőkanál kakaópor, 8 dkg rétesliszt, 1 kávéskanál sütőpor.

Elkészítés: Első lépésként gőz felett felolvasszuk az étcsokit. Mivel őrölt mandulát sehol sem kaptam, ezért én szeletelt mandulát vettem, amit botmixerrel aprítottam fel (egy konyharuhával letakartam közben a tálat, mert szanaszét repítette volna a botmixer). A vajat, a porcukrot és a sót krémesre kell keverni.

img_0790.JPG img_0791.JPG img_0792.JPG

Majd hozzáadjuk a tojássárgáját és a felolvasztott csokit. A tojásfehérjét kemény habbá kell verni, belekeverni a tésztába, majd hozzáadjuk a mandulát, a kakaóport, a lisztet és a sütőport is. A sütőt vajazzuk és lisztezzük, és beleöntjük a masszát. Érdemes a közepéről a széle felé simítania tésztát, mert a közepe feljön sülés közben, és csúcsos lesz a tészta. (Az enyém most ilyen lett.) Előmelegített sütőben, 180°-on kb. 40 percig sütjük.

img_0794.JPG img_0795.JPG

Amíg a tészta sül, elkészítjük a krémet. Megfőzünk két csomag csokoládé pudingot 6 dl tejben, hozzáadva 6 evőkanál kristálycukrot. Jó sűrűre főzzük, és ha a puding kész, beleteszünk 20 dkg étcsokoládét, és addig kevergetjük, amíg el nem olvad benne.

Amikor a puding teljesen kihűlt, beleteszünk 2,5 dl habtejszínt és keményre verjük.

img_0796.JPG img_0798.JPG img_0799.JPG

Ha kész a tészta, és kész a krém, akkor összerakjuk őket. A tésztát három egyenlő részre szeletelem, közé krémet teszek, és körben is bekenem krémmel.

img_0800.JPG img_0802.JPG

Az egyik kedvenc csokidíszem, amikor csurgatott csokival borítom a torta szélét. Nagyon egyszerű, de mutatót. Levágok két egyforma csík sütőpapírt, amely hosszában pont a torta kerületének fele, magassága pedig 1-2 cm-rel több, mint a tortáé. Vízgőz felett felolvasztunk egy tábla csokit, torta díszítő eszközbe töltöm a forró csokit. (Az enyém egy injekciós tűhöz hasonló, műanyag eszköz, a lényeg, hogy kicsi lyuk legyen a végén, hogy ne folyjon ki egyből a csoki. A sütőpapírt összevissza mintákban, körökben lecsurizom a csokival, néhány percig hagyom száradni, majd a papírt a csokis felével a torta széléhez simítom, óvatosan, hogy a már helyenként megszáradt csoki ne törjön szét. Belesimítom a tortába, néhány percig ismét várok, majd matricához hasonló mozdulattal lehúzom a papírt a csokiról.

img_0804.JPG img_0806.JPG

Ezután már csak a díszítés van hátra, ehhez én felvertem kb. 1,5 dl habtejszínt, adtam hozzá 1 evőkanál porcukrot, és kis habrózsákkal körbenyomkodtam a torta tetejét. A habrózsák tetejére 1-1 nagy arany gyöngyöt raktam, megszórtam az egészet kicsi arany gyöngyökkel és arany csillámporral, ráraktam egy 71-es gyertyát  és beleszúrtam egy szívecskét, de ez természetesen bárhogyan variálható.

img_0811.JPG img_0815.JPG

Az íze nagyon finom és laktató, remélem, Nektek is elnyeri a tetszéseteket!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://edesizek.blog.hu/api/trackback/id/tr388346086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása