Édes Ízek

Megédesítve az élet is szebb

Valentin-napi macaron

2016. február 06. 19:31 - Telek Mátrai Évi

fejlec_3.jpg

Ugyan Valentin-napig még hátravan néhány nap, idén én előbb sütöttem, hogy meg tudjam veletek osztani ennek a különleges francia teasüteménynek a receptjét. Az elkészítése nem túl nehéz, inkább kicsit trükkös, és ami spéci dolog kell hozzá, az a mandulaliszt (plusz szerencsés, ha van habzsákunk is hozzá).

Hozzávalók a tésztához: 110 g mandulaliszt, 200 g porcukor + 2 evőkanál, 3 tojásfehérje, ételfesték.

Első lépésként át kell szitálni a mandulalisztet és a porcukrot is, majd a kettőt össze kell keverni. A 3 tojásfehérjét kemény habbá kell verni, és hozzáadni közben a 2 evőkanál porcukrot. Sok oldalon olvastam, hogy a tojásfehérjét 3-4 nappal a sütés előtt szét kell választani, és a hűtőben tárolni, én ennek igazából nem látom értelmét, és e nélkül is szuperül sikerül.

img_0880.JPG img_0850.JPG img_0851.JPG

A tojásfehérjéhez kb. három adagban hozzákeverjük a lisztes cukrot. Nem kell nagyon óvatosan keverni, sőt, a végén érdemes néhány erősebb mozdulattal átkeverni, hogy minél kevesebb buborék maradjon a masszában. Ezután külön tálkákba tesszük a tésztát az alapján, hogy hány féle színű macaront szeretnénk csinálni. Én most Valentin-napi sütiket sütöttem, ezért pirosat és rózsaszínt csináltam. Belekeverjük az ételfestéket, és egyenletesre keverjük a masszát.

A tepsik tetejére sütőpapírt teszünk (a széleken leragaszthatjuk egy kis tésztával), és egy kis feles pohár vagy bármilyen kisebb kör alakú tárgy segítségével apró köröket rajzolunk a papírra. Ez segítség ahhoz, hogy a macaronokat kb. egyforma méretűre tudjuk kinyomni. A masszát habzsákba nyomjuk, és kinyomjuk a papíron lévő körök közepébe. A tepsit néhányszor a földhöz ütögetjük, hogy kijöjjenek a buborékok belőle, majd 30-40 percig pihenni hagyjuk.

img_0852.JPG img_0853.JPG img_0854.JPG

Amíg pihen a süti, előmelegítjük a sütőt 110-120°-ra és elkészítjük a krémeket. Én most kétféle krémet készítettem: egy vaníliás vajas krémet és egy meggyes tejszínes krémet.

Vanília krém: kb. 15 g vajat kicsit megolvasztottam, tettem hozzá kb. 5 evőkanál porcukrot, 1 bourbon vaníliát, és egy kis kanálnyi vanília kivonatot. Az egészet jól összekevertem.

Meggy krém: 1 dl Hulala habtejszínt kemény habbá vertem, tettem hozzá 2 evőkanál porcukrot, kb. 3-4 evőkanál meggylevet, 5-6 szem meggyet, pici ételfestéket, és robotgéppel jól elkevertem.

img_0856.JPG img_0857.JPG

Ha letelt a 30-40 perc, betesszük a tepsit a sütőbe. Középre kell tenni, hogy a tetejét ne barnítsa meg, és légkeveréssel 12 percig kell sütni úgy, hogy ne nyissuk ki közben a sütőt, nehogy összeessen.

Ha kész, lehúzzuk a sütiket papírostól a kőre, hogy kicsit hűljön, majd pár perc után felszedegetjük a papírról. A krémet habzsákba töltjük, és mindegyik süti egyik felébe nyomunk belőle. A rózsaszínekbe vanília krémet, a pirosakba meggy krémet töltöttem.

img_0858.JPG img_0861.JPG img_0865.JPG

Ha mindegyik sütit megtöltöttük, mér csak a díszítés marad hátra. Én cukormázzal rajzoltam a tetejükre különböző Valentin-napi mintákat. Próbáljátok ki Ti is! :)

img_0868.JPG img_0883.JPG img_0880.JPG
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://edesizek.blog.hu/api/trackback/id/tr838365924

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása